Facebook zakazuje prodej násilí, porna, drog a nenávisti
Facebook chce, aby tvůrci obsahu vydělávali peníze, ale nikoliv na úkor přívětivosti své sociální sítě pro rodinu nebo integrity pro své inzerenty. Proto dnes společnost Facebook zavedla formální pravidla pro to, jaký druh obsahu nelze zpeněžovat prostřednictvím obsahových označení značkový obsah (Branded Content), rychlé články (Instant Articles) a video přestávky (Video Breaks). Patří sem zobrazení smrti nebo provokativní sociální záležitosti, a to dokonce i v případě, že jsou součástí zpráv nebo osvětových kampaní.
To je významná záležitost, protože by to mohlo ovlivnit styly obsahu tvořeného pro Facebook Watch, nový originální programovací nástroj, kde vydavatelé získávají 55% příjmů z reklamy.
Facebook plánuje poskytnout inzerentům větší průhlednost v tom, kdo a kde vidí jejich kampaně, aby věděli, zda jejich značka není umístěna vedle nepříjemného obsahu.
Facebook podniká další kroky proti podvodům s reklamami s pomocí verifikace třetích stran. Facebook připouští, že na tom musí ještě zapracovat poté, co v minulosti došlo ke skandálům v souvislosti s chybami reklamní metriky hlášené klientům a připouští, že míra sledovatelnosti videoreklam je pouze 20 až 30 %, což je značně pod průmyslovými měřítky.
Proto se Facebook připojuje k programu Certified Against Fraud organizace Trustworthy Accountability Group (TAG). Rovněž podal žádost o akreditaci od Rady pro hodnocení médií (Media Ratings Council) akreditaci na následujících 18 měsíců pro své reporty o zobrazování reklam a videí. Pracuje také na přidání DoubleVerify a Meetrics do stávajícího seznamu 24 partnerů pro měření reklam třetích stran.
Tato certifikace a analýza mohou inzerentům Facebooku poskytnout jistotu, že se jejich reklamy nebudou zobrazovat vedle špatného obsahu, jsou skutečně zobrazovány a správně zaznamenávány. To by je zase mohlo přesvědčit, aby do Facebooku vložily další peněžní prostředky. Výnosy Facebooku v minulém čtvrtletí byly ve výši 9,32 miliardy dolarů a zisk ve výši 3,89 miliardy dolarů.
Obsah, který nelze prodávat
Dnešní formalizace pravidel monetizace sjednocuje stávající standardy pro stávající komunitu Facebooku, podmínky stránek a platební podmínky a navíc výslovně uvádí, co přesně nelze zpeněžovat. Facebook říká, že bude informovat vydavatele, pokud budou z jejich obsahu odstraněny reklamy, a oni se mohou proti rozhodnutí odvolat.
Zde je seznam zakázaných typů obsahu na Facebooku:
Zneužití dětských postav – obsah, který zobrazuje rodinné příslušníky s násilným, sexuálním nebo jiným nevhodným chováním, včetně videí v komediálním nebo satirickém stylu. Například situace, kdy postava utrpí vážné zranění, provádí špatné nebo šokujících činy nebo se podílí na chování, jako je kouření nebo pití.
Tragédie a konflikty – obsah, který se zaměřuje na tragédie v reálném světě, jako je zobrazování smrti, obětí, fyzických zranění, i když je záměrem je zvyšovat povědomí nebo vzdělání. Například situace jako přírodní katastrofy, kriminalita, sebepoškozování, zdravotní stavy a závažná onemocnění.
Diskutované sociální otázky – obsah, který je provokativní, podněcující, ponižující nebo znevažující lidi, skupiny nebo kauzy není vhodný pro reklamy. Obsah, který zobrazuje nebo propaguje útoky na lidi nebo skupiny obecně není vhodný pro reklamy, a to ani v případě, že se jedná o zprávy nebo osvětu.
Násilný obsah – obsah, který zobrazuje hrozby nebo násilné činy proti lidem nebo zvířatům, kde je to hlavní bod a není uvedený do širšího kontextu. Příklady zahrnují obsah představující boje, krveprolití, bití zvířat nebo lidí, anebo nadměrné grafické násilí v průběhu videohry.
Obsah pro dospělé – obsah, kde je ústředním bodem nahota nebo obsah pro dospělé, včetně zobrazování osob na explicitních nebo sugestivních pozicích, nebo aktivity, které jsou příliš sugestivní nebo sexuálně provokativní.
Zakázaná aktivita – obsah, který zobrazuje, představuje, usnadňuje nebo podporuje prodej nebo používání nezákonných nebo nepovolených produktů, služeb nebo činností. Příkladem je obsah, který zahrnuje koordinovanou trestnou činnost, užívání drog nebo vandalismus.
Explicitní obsah – grafický obsah, který zobrazuje krev, otevřené rány, tělesné tekutiny, operace, lékařské postupy nebo krveprolití, které mají za cíl šokovat nebo vystrašit.
Použití drog nebo alkoholu – obsah zobrazující nebo podporující nadměrnou konzumaci alkoholu, kouření nebo užívání drog.
Nevhodný jazyk – obsah by neměl obsahovat nadměrné používání hanlivého jazyka, včetně jazyka určeného k urážení nebo hanění konkrétní skupiny lidi.
Je zajímavé, že Facebook nerozlišuje mezi vydavateli, kteří tento obsah velebí, a těmi, kteří ho sdílejí, aby zvýšili povědomí nebo pro jeho odsouzení. Místo toho je dávají dohromady. To by mohlo pozvolna odradit vydavatele od pokrytí některých z nejvíce ponižujících témat na světě – od otázek války po společenskou spravedlnost, protože vědí, že na tom nemohou vydělat peníze.
Facebook se snažil vyhnout se tomu, aby se stal mediální společností. Nastavení takto agresivních pravidel, která definují, co nelze zpeněžit, je podobné redakčnímu rozhodnutí jaký obsah se schvaluje. Majitelé stránek mají možnost sdílet část tohoto obsahu, pokud budou dodržovat standardní zásady společnosti Facebook, ovšem finanční stimuly by mohly vyvolávat autocenzuru.
Zdroj: Hackernews